راهنمای مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه‌ های اجتماعی فرآیند مدیریت حضور آنلاین شما در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر با تولید، انتشار و تجزیه و تحلیل محتوایی است که پست می‌کنید. مدیریت شبکه‌ های اجتماعی شامل تعامل و ارتباط با کاربران شبکه‌های اجتماعی است. می‌توانید از ابزارها، خدمات مدیریت شبکه‌ های اجتماعی برای نظارت بر مدیریت شبکه‌ های اجتماعی خود استفاده کنید.

مهم نیست که چگونه با مدیریت شبکه‌ های اجتماعی برخورد می‌کنید، چه با کمک یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یا یک مجموعه ابزار، شناخت درست مدیریت شبکه‌ های اجتماعی ضروری است.

در این راهنما همه چیزهایی را که برای شروع به مدیریت پروفایل‌های شبکه‌ های اجتماعی و تسلط بر اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید را پوشش داده‌ایم.

مدیریت شبکه‌ های اجتماعی چیست؟

مدیریت شبکه‌های اجتماعی فرآیند ایجاد، انتشار و تجزیه و تحلیل محتوایی است که در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر پست می‌کنید و همچنین تعامل با کاربران در آن پلتفرم‌ها. می‌توانید مدیریت شبکه‌های اجتماعی را با ابزارهای رایگان و پولی و همچنین خدمات حرفه‌ای مدیریت شبکه‌های اجتماعی ما بشناسید.

مدیر شبکه‌های اجتماعی کیست؟

مدیر شبکه‌های اجتماعی، چه به عنوان مشاور، چه کارمند داخلی یا عضو تیم در آژانس شبکه‌های اجتماعی کار کند، در بازاریابی، تبلیغات و مدیریت شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای فرد ماهری است. آن‌ها به دستیابی به اهداف شما در شبکه‌های اجتماعی، مانند افزایش دنبال کنندگان یا درآمد شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند.

چرا مدیریت شبکه‌ های اجتماعی مهم است؟

مدیریت شبکه‌های اجتماعی چندین مزیت دارد، از جمله:

هزینه: صرف نظر از بودجه بازاریابی شما، شبکه‌های اجتماعی یک راهکار مقرون به صرفه است. پیوستن به کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، ارسال محتوا، پاسخ به نظرات کاربران و موارد دیگر رایگان است. حتی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی نیز کانالی سودآور برای دستیابی به مخاطبان شما و ایجاد فالوور آنلاین ارائه می‌دهد.

دسترسی: شبکه‌های شبکه‌های اجتماعی، از اینستاگرام گرفته تا لینکدین، می‌توانند شما را با کاربران در سراسر جهان مرتبط کنند. همچنین می‌توانید از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند Pinterest برای دستیابی به مخاطبان خاص استفاده کنید.

کاربران: گنجاندن شبکه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی به شما امکان می‌دهد ابتکارات بازاریابی خود را با رفتار کاربر هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اکنون ۷۴ درصد از مردم هنگام تصمیم گیری برای خرید از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

عملکرد: بازاریابان و صاحبان مشاغل به طور یکسان در مورد عملکرد بازاریابی و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی توافق دارند. از طریق شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌ها می‌توانند نام تجاری خود را ایجاد کنند و حتی منجر به فروش شوند. به عنوان مثال، تقریباً ۴۵ درصد از بازاریابان(B2B) از طریق فیس بوک و لینکدین مشتری به دست آورده‌اند.

با مزایای متعدد شبکه‌های اجتماعی، ارزش آن را دارد که استراتژی بازاریابی خود را در نظر بگیرید.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی چه پلتفرم‌هایی را پوشش می‌دهد؟

  1. فیسبوک
  2. توئیتر
  3. اینستاگرام
  4. پینترست
  5. تیک تاک
  6. لینکدین

بهترین ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی

اگر علاقه‌مند شروع به کار با شبکه‌های اجتماعی هستید، می‌توانید تجربه (و بهره وری خود) را با ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی افزایش. این ابزارهای پولی و رایگان می‌توانند به شما در برنامه ریزی محتوا، پاسخ به نظرات و موارد دیگر کمک کنند.

تعدادی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

بافر: بافر می‌تواند به شما در مدیریت حساب‌ها، ایجاد یک برنامه زمان‌بندی ارسال، برنامه‌ریزی پست‌های شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر کمک کند. به علاوه، به عنوان یک برنامه تلفن همراه برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی بدون دردسر در اختیار شماست.

Hootsuite: یکی دیگر از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند تا تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید، به سوالات و نظرات کاربران در سراسر کانال‌ها پاسخ دهید و عملکرد استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود را از طریق تجزیه و تحلیل نظارت کنید.

CoSchedule: بیشتر از فقط مدیریت شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد. پست‌های شبکه‌های اجتماعی شما را برنامه ریزی می‌کند، همچنین تقویم محتوا ساخته، پست‌های وبلاگی را منتشر می‌کنید.

بهترین ابزار مدیریت شبکه‌ های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی شامل چه مواردی می‌شود؟

به طور کلی مدیریت شبکه‌های اجتماعی بر موارد زیر تمرکز دارد:

  • کنترل استراتژی شبکه‌های اجتماعی شما
  • تحقیق در مورد مخاطب هدف
  • انتخاب پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد استراتژی شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی
  • توسعه تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد محتوای شبکه‌های اجتماعی خاص پلت فرم
  • پاسخگویی به دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی
  • افزایش دسترسی
  • نظارت بر عملکرد شبکه‌های اجتماعی

چگونه مدیریت شبکه‌های اجتماعی بعنوان یک شغل شروع کنیم؟

شما تعریف مدیریت شبکه‌های اجتماعی و آنچه که مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها دارد را می‌دانید – اکنون، با تفکیک ۱۱ فرآیند اصلی، یاد می‌گیرید که چگونه این شیوه‌ها را در کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی خود اجرا کنید:

1. کنترل استراتژی شبکه‌های اجتماعی موجود

آیا کسب و کار خود را در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی و تبلیغ می‌کنید؟ پس باید زمانی را برای بررسی استراتژی موجود اختصاص دهید. با آنالیز شبکه‌های اجتماعی، به آنچه که در کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی شما جواب داده خواهید رسید.

مراحل معمول در بررسی شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

  • بررسی اهداف شبکه‌های اجتماعی
  • اطمینان از تطابق برند در شبکه‌های اجتماعی
  • جمع‌آوری معیارهای شبکه‌های اجتماعی، مانند فالوورها، نرخ تعامل و موارد دیگر
  • تجزیه و تحلیل معیارهای شبکه‌های اجتماعی برای یافتن ترندها، مانند ترجیحات محتوا
  • بررسی حضور رقیب در شبکه‌های اجتماعی

حسابرسی شما بینش خوبی در مورد استراتژی شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. به‌علاوه، پایه‌ای برای بهبود کمپین‌های شما ارائه می‌کند تا بتوانید به نتایجی دست پیدا کنید که کسب‌وکارتان می‌خواهد از شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، از فالوورهای بیشتر تا رضایت مشتری بهتر.

اگر با یک مدیر شبکه اجتماعی کار می‌کنید، آن‌ها این مرحله را برای شما انجام خواهند داد.

2. تحقیق در مورد مخاطبان هدف

بررسی مخاطبان بخش اصلی مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. اگر آژانس شما – یا شرکت شما – ندانند مخاطبان شما چه کسانی هستند، توسعه یک استراتژی شبکه اجتماعی به چالش می‌کشد.

بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، و کجا آن‌ها را می‌توان آنلاین پیدا کنید.

این موضوع بسیار مهم است، زیرا باید سرمایه‌گذاری خود را در مدیریت شبکه‌های اجتماعی به حداکثر برسانید. با هدف قرار دادن مخاطبان خود بر روی پلت فرم مورد نظر آن‌ها، می‌توانید بازگشت سرمایه (ROI) بیشتری کسب کنید.

به عنوان مثال، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را برای دندانپزشکان تصور کنید. یک دندانپزشک مراقبت‌های کودکان را ارائه می‌دهد؛ یک دندانپزشک دیگر خدمات ایمپلنت را ارائه می‌دهد. آن‌ها هر کدام در بخش بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند، اما مخاطبان کاملاً متفاوتی دارند.

هنگامی که خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی آن‌ها شامل تحقیقات مخاطبان می‌شود، این شیوه‌ها تضمین می‌کنند که بودجه بازاریابی و هزینه تبلیغات را برای ایجاد محتوا و تبلیغاتی که کاربران مناسب را هدف قرار می‌دهند، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

3. پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی خود را انتخاب کنید

در مرحله بعد، شما تصمیم خواهید گرفت که از کدام پلتفرم‌های شبکه اجتماعی استفاده کنید. زمان یکی از با ارزش‌ترین منابع برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای مشاغل است، بنابراین ضروری است که تلاش خود را بر روی شبکه‌هایی متمرکز کنید که برای مخاطبان شما مهم است.

حتماً روی شبکه‌های اجتماعی برتر مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین پروفایل داشته باشید، اما نباید زمان خود را به طور مساوی بین آن‌ها تقسیم کنید. در عوض، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را بر اساس میزان استفاده مخاطبان از آن‌ها در اولویت قرار دهید.

شما می‌توانید با بررسی داده‌های جمعیتی متوجه شوید که کدام شبکه‌ها برای بازار هدف شما بیشترین اهمیت را دارند. اگر آنالیز شبکه‌های اجتماعی انجام داده باشید، می‌توانید به نرخ مشارکت خود نیز اشاره کنید تا ببینید کدام شبکه‌ها بهترین عملکرد را دارند. فعالیت رقبا را نیز بررسی کنید.

اگر از خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، نگران نباشید. مدیر حساب شما بر اساس تحقیقات خود در مورد صنعت، مخاطبان و اهداف شما، توصیه‌های پلتفرمی را ارائه می‌دهد.

4. ایجاد استراتژی شبکه‌های اجتماعی شما

قبل از اینکه مدیر حساب شما (یا تیم داخلی شما) بتواند کمپین شبکه اجتماعی شما را راه اندازی کند، باید استراتژی شما را توسعه دهد. در بیشتر موارد، به دلیل نقش‌ها و کاربردهای مختلف توییتر، لینکدین، فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها بر روی ایجاد یک استراتژی برای هر پلتفرم تمرکز می‌کنند.

آن‌ها علاوه بر در نظر گرفتن مخاطبان شما، به عوامل زیر نیز توجه خواهند کرد:

اهداف شما

  • کسب و کار شما می‌خواهد چه چیزی را با شبکه‌های اجتماعی به دست آورد؟
  • آیا می‌خواهید آگاهی بیشتری از برند در بین مصرف کنندگان ایجاد کنید یا وفاداری به برند را در بین مشتریان فعلی ایجاد کنید؟
  • آیا هدف دیگری وجود دارد که می‌خواهید به آن برسید؟
استراتژی سئو

صنعت شما

مخاطبان در صنعت شما چه چیزی را می‌خواهند بدانند؟

  • آیا شکاف‌های محتوایی وجود دارد که شرکت شما بتواند آن‌ها را پر کند، مانند پست‌های وبلاگ یا راهنماهایی که می‌توانید سپس در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید؟
  • آیا رهبران صنعت می‌شناسید که بتوانید در پلتفرم‌های مختلف با آن‌ها ارتباط برقرار کنید؟

برند شما

  • صدای برند شما چیست؟
  • آیا هنگام تعامل با مشتریان در یک انجمن عمومی مجموعه‌ای از استانداردها یا فرآیندها دارید؟
  • چگونه برند شما بر رنگ‌ها و شبکه‌هایی که استفاده می‌کنید تأثیر می‌گذارد؟

برخی از این سوالات، مانند استانداردها و اهداف برندسازی شما، به ورودی مستقیم شما نیاز دارند. در  eBgroup، ما همیشه کنجکاو هستیم که درباره شرکت شما بیاموزیم – این کنجکاوی است که به ما امکان می‌دهد استراتژی‌های قدرتمند و شخصی‌سازی شده شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم.

5. طراحی پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما

هنگامی که پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود را ایجاد یا به روز می‌کنید، اطمینان از تناسب آن‌ها با برند شما ضروری است.

به همین دلیل است که خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شامل طراحی شبکه‌های اجتماعی نیز باشد. این سرویس بر ایجاد تصاویر حرفه‌ای تمرکز دارد که برند شما را به تصویر می‌کشد و اولین تاثیر فوق العاده‌ای را در کاربران ایجاد می‌کند.

در بیشتر موارد، طراحی شبکه‌های اجتماعی بر روی تصاویر ثابت حساب شما تمرکز می‌کند، مانند موارد زیر:

  • هدر و پس زمینه توئیتر
  • لوگو، هدر و عکس پروفایل فیسبوک
  • هدر، لوگو و عکس پروفایل لینکدین
  • عکس پروفایل اینستاگرام

هنگامی که حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شما طراحی و شما طرح‌ها را تأیید کردید، متخصص شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شروع به کار در راستای اهداف بازاریابی شما کند.

6. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی خود را توسعه دهید

بسته به اهداف و برنامه خدمات کسب و کار، مدیر شبکه اجتماعی شما ممکن است یک استراتژی تبلیغاتی برای شرکت شما ایجاد کند. اگر می‌خواهید فالوورهای واقعی بیشتری به دست آورید و همچنین تعامل کاربر را زیاد کنید، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی برای شما ضروری است.

پلتفرم‌ها، از اسنپ چت تا فیس‌بوک، در رویکردشان به تبلیغات متفاوت هستند. آن‌ها انواع مختلف تبلیغات و همچنین اهداف متفاوتی را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، فیس بوک گزینه‌ای برای ایجاد تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ، کسب درآمد از فروشگاه و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

برخی دیگر از ویژگی‌های تبلیغاتی که مدیر شبکه‌های اجتماعی شما به آن‌ها توجه خواهد کرد عبارتند از:

  • اعضا
  • رسانه‌ها
  • محتوا
  • فراخوان برای اقدام (CTA)
  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC)

اینها همه عوامل مهمی هستند که بر موفقیت تبلیغات شما تأثیر می‌گذارند. ممکن است یک تبلیغ با یک CTA قانع کننده ایجاد کنید، اما اگر آن را مخاطب اشتباهی قرار دهید، نتایجی را که انتظار داشتید نخواهید دید.

7. تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را بسازید

یکی دیگر از موارد ارائه شده در اکثر خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی، یک تقویم محتوایی برای هر یک از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی است. این تقویم به عنوان یک نقطه مرجع برای شما و تیم مدیریت حرفه‌ای شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کند.

در تقویم محتوای خود، می‌توانید پست‌های زمان‌بندی شده برای حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را مشاهده کنید. این پست‌ها ممکن است شامل اطلاعیه‌های شرکت و اخبار تعطیلات، و همچنین محتوای مشترک، مانند یک پست وبلاگ از وب‌سایت شما یا تصویری از یک مشتری باشد.

پیش از انتشار این پست‌ها، مدیر شبکه‌های اجتماعی شما احتمالاً از شما درخواست می‌کند که همه محتوا را بررسی و تأیید کنید.

8. ایجاد محتوای پلتفرم خاص

یک متخصص شبکه‌های اجتماعی به غیر از ایجاد تقویم محتوا برای شرکت باید محتوا را هم ایجاد کنند.

با این حال، برای ایجاد بهترین محتوای ممکن، بسیاری از متخصصان شبکه‌های اجتماعی با طراحان گرافیک و کپی رایترها کار می‌کنند. نتیجه محتوایی است که با کاربران ارتباط خواهد داشت و اهداف شرکت شما را محقق می‌کند.

9. پاسخگویی به فالوورهای شبکه‌های اجتماعی

یکی از مسئولیت‌های روزانه که در بسیاری از خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی گنجانده شده است، تعامل با فالوورها و نظر دهندگان شماست. برای بسیاری از مشاغل، این خدمات ارزشمند است زیرا تأثیر مستقیمی بر آگاهی از برند و وفاداری به برند دارد.

به عنوان بخشی از این سرویس، مدیر شبکه‌های اجتماعی هنگام تعامل با فالوورهای شما باید به استانداردهای برند و شرکت شما پایبند باشد. آن‌ها به کاربرانی که نظرات منفی از جمله در مورد یک تجربه بد می‌گذارند، باید پاسخ دهند.

برای کاربران شبکه‌های اجتماعی، تعامل شرکت با آن‌ها نشان می‌دهد که شما به آن اهمیت می‌دهید. در بسیاری از صنایع، این کار کسب و کار شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. حتی می‌تواند به یک نقطه فروش برای مصرف کنندگان تبدیل شود، به خصوص که بیش از ۶۵٪ از مردم از شبکه‌های اجتماعی برای خدمات مشتری استفاده می‌کنند.

10. افزایش دسترسی به شما

تبلیغات تنها راهی نیست که متخصص شبکه‌های اجتماعی از طریق ۀن ، فالوورها و حضور شما را در شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌دهد. به عنوان بخشی از خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی، ارائه دهنده ممکن است با تأثیرگذاران (اینفلوئنسرها) و سازمان‌های مورد اعتماد در صنعت شما ارتباط برقرار کند.

این کار می‌تواند منجر به پوشش شرکت شما توسط آن افراد مشهور شود و می‌تواند شما را با دنبال کنندگان آن‌ها مرتبط کند. نتیجه، قرار گرفتن در معرض دید بیشتر برای برند شما و همچنین فرصتی برای کسب فالوورها و مشتریان بیشتر است.

نمونه‌ای از اینفلوئنسر مارکتینگ برای یک شرکت کابینت‌سازی

برای مثال، اگر کابینت آشپزخانه می‌فروشید، یک اینفلوئنسر می‌تواند محصول شما را به عنوان خرید برای آشپزخانه بازسازی شده خود نشان دهد. آن‌ها پستی ایجاد می‌کنند که تجربه همکاری با شما را در حساب شبکه اجتماعی خود نشان می‌دهند، سپس شما هم می‌توانید آن را در حساب خود به اشتراک بگذارید.

11. نظارت بر عملکرد شبکه‌های اجتماعی

بخش مهمی از مدیریت شبکه‌های اجتماعی نظارت بر عملکرد تلاش‌های شماست. به همین دلیل است که تیم متخصصان شبکه‌های اجتماعی، عملکرد تبلیغات و همچنین محتوای خلاقانه را ردیابی می‌کنند و آن نتایج را با شما به اشتراک می‌گذارند.

هنگامی که در خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنید – یا هر سرویس بازاریابی دیجیتال – ضروری است که با آژانسی همکاری کنید که نه تنها عملکرد حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شما را کنترل می‌کند، بلکه در صورت کاهش عملکرد نیز واکنش نشان می‌دهد.

شما شریکی می‌خواهید که یک برنامه عملیاتی برای بهبود عملکرد پایین نیز ایجاد کند. این طرز فکر را بپذیرید و بهترین آژانس را برای کسب و کار خود پیدا خواهید کرد. این نوع مشارکت منجر به نتایج بهتر و بازگشت سرمایه بهتر می‌شود.

سوالات متداول

5/5 - (29 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای مدیریت شبکه های اجتماعی»

  1. مدیریت شبکه اجتماعی یک کسب وکار خیلی مهم است که در یک تقویم درست انجام بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟